Logo Design by PUTRI

✿ Pilih Doodle Yang Anda Mahu ✿

Khamis, 12 Januari 2012

Cara Study Berkesan M.U.R.D.E.R

MURDER??
Klik sini nak tengok ape itu murder
membunuh adalah cara nak belajar yang paling berkesan

ohh no..!!! tonyoh sini

bukan lar.. ni sebenar nye

 Mood
Fikirkan belajar sebagai masa yang anda ingin untuk menarik dan keluar daripada cara anda. Mewujudkan suasana yang betul.Pilih tempat yang boleh membantu anda menumpukan perhatian,kebanyakan orang memerlukan satu tempat di mana terdapatberdiam diri tetapi terdapat segelintir orang yang memerlukan bunyi untuk menumpukan perhatian. Mainkan muzik yang agak lama untuk mengekalkan mood anda.saye suka muzik time study.

 Understand
Dapatkan  penanda dan tanda teks anda yang menyerang dan memberitahu anda sebagai penting atau membuat garis kasar.menurut sesetengah orang marker pen atau pun apa yang bersabit dengan pen yang berwarna kuning akan menyukarkan untuk kite ingat apa yang dibace. betul ke?

 Recall
berhenti sekali-sekala untuk mengurai dengan mengunakan ayat sendiri. apakah anda telah membaca dalam perkataan anda sendiri, jika anda boleh menyatakan idea dalam perkataan anda sendiri, ia bermakna anda telah memahami apa yang anda sedang belajar dan telah juga menghafal.

 Digest
Anda juga boleh menandakan konsep atau idea-idea yang anda tidak memahami dan melihat ia lagi atau meminta pendapat kedua dari seorang rakan sekelas atau profesor.

 Expand
Cuba lihat sambungan antara bahan-bahan yang anda sedang belajar dan pelajaran sebelumnya  atau cuba untuk melihatperkaitan teks anda dalam kehidupan anda.

 Review
Mengkaji semula bahan-bahan yang anda telah mempelajari. anda perlu menyemak semula teks-teks yang diwarnakan dan nota anda telah membuat sebagai ganti anda membaca segala-galanya sekali lagi.

Solusinya.. meh lar ramai-ramai kita membenuh a.k.a M.U.R.D.E.R

3 ulasan:

CikTeddyCorner berkata...

oh..mcm tu..trkejut tngok gmbr oi..haha

zahidahwahid berkata...

huhuhu...kejamnya gambar tu....

nia marlissa berkata...

takut tgk gmbr tuh ... kena tikm mta ..