✿ Pilih Doodle Yang Anda Mahu ✿

Sabtu, 24 Mac 2012

PERMOHONAN PROGRAM IJAZAH SARJANA MUDA PERGURUAN DENGAN KEPUJIAN (PISMP) AMBILAN JUN 2012

 

Ada yang lepasan SPM tu nak jadi cikgu tak? tapi ni jadi cikgu murid sekolah rendah saja. sebab
permohonan ni Institut Pendidikan Guru (IPG). khas untuk sekolah rendah saja
kalau ada yang berminat nak jadi cikgu tu boleh Tengok Ni  dulu untuk panduan kalau berubah hati nanti

Oke? lepas tu pergi ke laman ni  Aplikasi KPLSPM 2012
boleh tengok iklan tu dulu kat situ. baca syarat kelayakan tu. dah siap baca dah syarat nya?

cukup syarat ke? nak isi borang? boleh je. cuba tengok kat sidebar atau belah kiri korang tu
ada tulis PERMOHONAN kan. klik pada - PERMOHONAN [BARU] tu ye. pastikan dah beli num pin di BSN sebab nak mohon pakai num pin BSN 

bila kau dah baca syarat tu ada dia tulis macam ni kat bawah sekali
Pemohon dinasihatkan melayari laman sesawang : http://www.moe.gov.my bagi mendapatkan maklumat iklan, bidang pengkhususan dan gred minimum serta kalendar aktiviti sebelum membuat permohonan

aku nasihat kan tak payah pergi lah sebab buat pening kau je. nanti nak isi borang tu balik kat laman web yang tadi balik. baik terus kan je yang atas tadi tu tak payah pergi ke laman http://www.moe.gov.my tuu. tapi kalau nak pergi tengok pun boleh. tak salah aiiihhhhhh..

harap faham lah apa yang aku cakap ayat macam keling tu. kalau ada sesiapa lepasan SPM yang betul-betul  memerlukan biasiswa tu boleh mintak di laman ni   segi

yang lepasan SPM tu boleh lar share RESULT korang kat bawah ni. nak tau jugak. eyhh. kawan aku si Elfira Loy tu dapat berapa entah. ada sapa-sapa tau tak?



5 ulasan:

sheena berkata...

I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don't know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog. I will keep visiting this blog very often.
2000 Buick Estate Wagon AC Compressor

loVe puRpLe berkata...

Jom jadi pendidik (^-^)

Hanif berkata...

Thanks....anak buah baru habis SPMaaa

Putri Lagu berkata...

@loVe puRpLe
jom3..

Putri Lagu berkata...

@Hanif
wahh.. dapat berapa a tu? suruh lar isi ni.. beli num pin maktab harga RM6 je