Logo Design by PUTRI

✿ Pilih Doodle Yang Anda Mahu ✿

Jumaat, 30 Mac 2012

Siapakah Budak 3 Line Dan Selendang Merah

Siapa tahu kumpulan apa BUDAK 3 LINE dengan Selendang Merah ni? pertubuhan ini dikatakan pertubuhan melayu. yang ingin menjaga negara ini dari di kuasai oleh bangsa lain. aku ada try search kat google dan aku ada jumpa macam ni. 

Selendang merah kebanyakkannya lebih dikenali oleh golongan tua masa kini berikutan dengan pergerakkan pasukan atau pun Tentera Selendang Merah ini amat aktif dan terkenal ketika Tanah Melayu dikuasai komunis. Pengasas dan pemimpin yang dihormati Selendang Merah adalah Kiyai Panglima Salleh di mana Pergerakan Selendang Merah mula berputik di selatan tanah air, Batu Pahat ketika rakyat Tanah Melayu bersatu menentang komunis.

Selendang Merah dengan budak 3 line ni memang berbeza kah? hanya sekadar nak tahu.
ada sesiapa yang tahu apa beza dua kumpulan ni? ada jugak yang aku jumpa Budak 2 Line ni dibawah PEKIDA dan mereka ni yang nak masuk pekida tapi tak boleh. terus terbentuk kumpulan ni.
Budak 3 Line ni jugak ramai golongan muda. kumpulan tu merupakan 'KABEL' mereka. siapa yang berani sentuh geng mereka akan berhadapan dengan semua ahli. jadi hati-hati. 

Cara nak kenal siapa ahli kumpulan ni dengan cara bersalam atau objek yang ada depan rumah atau cara minum dan sebagai nya lah. aku pun kurang arif. 
Ada jugak yang mengata kan BUDAK 3 LINE ni samseng. dengar nya polis pun ada masuk 3 LINE ni

setau aku lar kan dia org berasakan pada Alif Ba Ta Sa(tha)...A - Amanah, B - Bangsa T - Tanahair S -??aku x ingat apa benda nya. sepakat kalau x silap. Yg betul2 ikut kumpulan ni mmg betul2 mengikut ajaran islam, yakni rukun islam dan rukun iman. skarang ni budak yg isap gam pun ada gak join. jadi matlamat dia org masuk dah salah

kenapa pekida x duduk bawah satu nama saja?? kenapa ada 30,36,77 dan laen2 lagi?? pastu group 77 tak ok dgn group 36. group 30 xok dengan group 7. asal jadi mcm tu? tolong jelas kan bagi yang tahu dan arif yang 3 LINE ni memang bawah PEKIDA jugak .  

Apapun... jgn salahkan persatuan kalau ahli nya buat jahat. 
Persatuan tu mungkin betul arah tujuannya tapi kalau ahli terpesong.. itu yg buat malu .. ibarat rosak susu sebelanga disebabkan nila

mana satu persatuan yang OK? Klik Sini



3 ulasan:

NURUL FILZAH berkata...

comel blog .. kita ter'promote blog awak kt blog kita .. jangan marah ye .. thanks sebb follow eesyaLavigne

Tanpa Nama berkata...

semua tu kumpulan haram.....pejuang parang panjang sebenar/tentera selempang merah, tak keluar lagi kat khalayak...mereka sibuk wirid dan zikir...amal ayat empat....takde terlibat pun dengan kongsi berkaler kaler atau bernombor nombor ni...tu semua poyooo

Tanpa Nama berkata...

alif ba ta.. agama, bangsa, tanah air..